Plan kontroli wewnętrznych na rok 2024 - Kontrole - Komenda Powiatowa Policji w Mikołowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Plan kontroli wewnętrznych na rok 2024

W   planie  kontroli Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie na rok 2024 uwzględniono przeprowadzenie kontroli łącznie z 3 tematów. Zaplanowano przeprowadzenie kontroli w dwóch funkcjonujących komórkach organizacyjnych i jednym komisariacie podległym komendzie. Planując  tematy kontroli i ich zakres podmiotowy kierowano się następującymi przesłankami:

- propozycjami złożonymi przez kierowników komórek organizacyjnych KPP w Mikołowie oraz Komendantów Komisariatów, z których w porozumieniu z kierownictwem Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie wybrano tematy kontroli. Przy dokonaniu wyboru brano pod uwagę obszary, które maja bezpośredni wpływ na jakość i skuteczność zewnętrznych i wewnętrznych działań Policji;

- wynikami poprzednich kontroli oraz szacowaniem ryzyka pojawienia się nieprawidłowości w kontrolowanych obszarach.

Przy ustaleniu zakresu podmiotowego kontroli uwzględniono informacje  w zakresie  występowania nieprawidłowości i uchybień wynikające z przeprowadzanych kontroli, postępowań skargowych, czynności wyjaśniających w trybie w trybie art.134i ust. 4 ustawy o Policji oraz propozycji i informacji przekazanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie i podległych komisariatów (załącznik do planu kontroli).

Planując zamierzenia kontrolne na 2024 rok brano również pod uwagę możliwość realnego ich wykonania wynikającą ze struktury organizacyjnej KPP w Mikołowie oraz wprowadzonej w życie Decyzji w sprawie wprowadzenia programu zapewnienia jakości kontroli realizowanych przez kontrolerów Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie. Kontrole prowadzone będą co do zasady przez eksperta Jednoosobowego Stanowiska ds.. Kontroli. Dopuszcza się również wyznaczenie przez Komendanta Powiatowego Policji w Mikołowie członków Zespołu Kontroli Wewnętrznej składających się funkcjonariuszy bądź pracowników cywilnych Komendy gwarantujących i legitymujących się odpowiednim doświadczeniem i przygotowaniem do realizacji zleconych czynności, a realizujących jednocześnie zadania służbowe z zakresu służby kryminalnej prewencyjnej bądź logistycznej. W  2024 roku postępowania kontrolne będą prowadzone na podstawie zasad określonych w Ustawie z dnia 15 lipca 2011 roku o kontroli w administracji rządowej, Decyzji nr 65 MSW z dnia 31 maja 2012 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania wytycznych w zakresie  zasad  i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych oraz przy uwzględnieniu postanowień Decyzji w sprawie wprowadzenia programu zapewnienia jakości kontroli realizowanych przez kontrolerów Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie.

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 19.10.2023
Data modyfikacji : 19.10.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mikołowie
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Sikora KPP Mikołów
Osoba modyfikująca informację:
Ewa Sikora
do góry